Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?

Woda we wszystkich postaciach

We wrześniu i październiku 2009r. nasza szkoła realizowała jedno z zadań zawartych w projekcie Comeniusa, które brzmiało „Woda we wszystkich postaciach”. Każdej z klas przydzielono różnorodne zadania do wykonania.

 

Prezentacja w pdf - tutaj.

 

Zadaniem klas pierwszych było zebranie etykietek z różnych wód mineralnych. Po ich zgromadzeniu uczniowie wraz z wychowawcami wykonali plakaty związane tematycznie z realizacją zadania.

Projekty te zostały wyeksponowane na gazetce szkolnej.

Nasze drugie klasy wykonały rysunki z kroplą wody w tle. Najlepsze prace również zostały zaprezentowane na gazetce szkolnej.

Zadanie trzecich klas było napisanie krótkich wierszyków i rymowanek o wodzie. Najciekawsze z nich także znalazły swoje miejsce na szkolnej gazetce.

W październiku wszystkie nasze czwarte klasy były na wycieczce w stacji hydrometeorologicznej. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z przyrządami służącymi np. do pomiarów kwaśnych deszczy. Jedna z uczennic napisała artykuł, który został zamieszczony na łamach naszej szkolnej gazetki „Vipek”., Artykuł przedstawiamy poniżej.



WYCIECZKA DO STACJI HYDROMETEORLOGICZNEJ W dniu 30 października 2009 roku wybraliśmy się z całą klasą na lekcji przyrody do stacji hydrometeorologicznej w Studziennej. Na początku zwiedziliśmy deszczomierz nowoczesny, który pomaga mierzyć ilość kwaśnych deszczy. Jeżeli krople deszczu kapną na czujnik, deszczomierz otwiera się automatycznie. Następnie woda w postaci ciekłej zamieniana jest w stan stały (zamarza) i w tym stanie jest wysłana do Wrocławia. Następnie obejrzeliśmy heliograf, który pomaga obliczać przez ile godzin świeciło słońce. Skupia on na sobie promienie słoneczne, a następnie wypala kreskę na pasku długim, średnim lub krótkim. Paski zmienia się na każdą porę roku: długi pasek na lato; średni na jesień oraz wiosnę, ponieważ w tych dwóch porach roku jest równonoc; najkrótszy na zimę, ponieważ wtedy słońce świeci najkrócej. Obejrzeliśmy również klatkę meteorologiczną, w której znajdują się termometry. Klatka zapewnia cień i jednocześnie swobodny przepływ powietrza. Jej konstrukcja sprawia, że przyrządy pomiarowe znajdują się na standardowej wysokości 2 m nad poziomem gruntu. Ostatnią atrakcją była suczka Cola. W stacji hydrometeorologicznej było naprawdę fajnie!!!! Julita Koziol, IV A

Uczniowie klas piątych i szóstych przez dwa tygodnie września spisywali stan liczników wody w swoich gospodarstwach domowych. Ich zadaniem był pomiar ilości zużycia wody. Przez kolejne dwa tygodnie w październiku uczniowie również spisywali stan liczników wody, przy czym dodatkowym elementem było oszczędne zużywanie wody. Zebrane dane zostały przeanalizowane i opisane. Nasza nauczycielka matematyki pani  mgr B. Niedzielska pomogła uczniom w analizie wyników ankiet. Wykresy wraz z opisem zostały wyeksponowane na naszej szkolnej gazetce. Również artykuł poświęcony temu zagadnieniu został opublikowany na łamach szkolnej gazetki.

WNIOSKI z BADAŃ
W klasie IV A 100%  ankietowanych zaoszczędziło wodę. W klasie V A 84% ankietowanych zaoszczędziło wodę, natomiast w klasie VB w październiku więcej zużyto wody niż we wrześniu. Z wywiadu z uczniami wywnioskowano, że przyczyną większego zużycia były: awaria sieci, przyjazd gości, remonty w domu, złym stan armatury łazienkowej i mało oszczędna gospodarka wodą. W klasach VI większe zużycie wody w październiku było porównywalne i wynosiło około 26%.Wśród klas szóstych najlepiej zaoszczędziło wodę w październiku,  uczniowie klasy VI B -75%.

Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.00
176,665 Unikalnych wizyt