Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?

O projekcie

Środowisko, jego ochrona i wpływ na ludzi jest bardzo ważnym i istotnym zagadnieniem. Problem czystości środowiska narasta w czasach, gdy wyrzucamy tony śmieci i zanieczyszczamy atmosferę szkodliwymi gazami. Działania nasze zmierzają do poznawania odnawialnych źródeł energii i wyrabiania nawyków jej oszczędzania oraz do wykorzystywania surowców wtórnych.
Innym ważnym tematem, który koreluje z poprzednim, jest zdrowy styl życia – uczenie się, jak respektować jego zasady już od najmłodszych lat.
Dlatego właśnie nauczyciele i uczniowie czterech szkół podstawowych: Vítězná School w Litovelu, Szkoła Podstawowa nr 18, St.Mary’s Catholic Primary School and CEIP Tello Telléz zdecydowali się zainteresować projektem Comeniusa w tym zakresie. Comenius pozwoli na współpracę i wymianę informacji i doświadczeń pomiędzy partnerami zaangażowanymi w realizację projektu.

Cele partnerskiego projektu

Najważniejsze cele partnerskiego projektu (w stosunku do uczniów) to:
1) Skorelowanie aktywności ekologicznych z funkcjonującym programem szkoły.
2) Ukazanie właściwego zachowania się wobec otaczającego środowiska i zrozumienie jego wpływu na życie ludzkie.
3) Uświadomienie uczniom powiązania pomiędzy zdrowiem a środowiskiem. Każda szkoła ma swoje własne podejście do tego tematu, a partnerstwo jest kluczem do dzielenia się innowacyjnymi pomysłami wychodzącymi od uczniów. Uczniowie będą dzielili się swoimi doświadczeniami i pomysłami przez łącza internetowe, np. video konferencje i używanie stron internetowych. Wizyty w każdym kraju dadzą dzieciom możliwość zauważenia powiązań między zdrowiem i środowiskiem poprzez uczestnictwo w nowych działaniach, których dzieci wcześniej nie doświadczały.
4) Wyposażenie uczniów w wiedzę o naturze i jej ochronie oraz w wiedzę na temat swojego ciała i jego ochrony.
5) Zadbanie o nasze środowisko i zdrowie, zadbanie o ziemię, wodę i powietrze; zastosowanie wszystkich możliwości w celu ochrony środowiska.
6) Rozwijanie dbałości o zdrowie ciała i umysłu (Zdrowe ciało – rozwijanie dbałości o zdrowe ciało poprzez takie przedmioty jak: wychowanie fizyczne, zajęcia sportowe i nauki przyrodnicze; wzięcie pod uwagę otyłości i bierności wśród młodych ludzi i poszukiwanie sposobów zmiany takiego podejścia do tego typu problemów. Zdrowie umysłowe – rozwijanie pozytywnego patrzenia na życie i uczenie się przez poszukiwanie możliwości wyrażania uczuć i emocji przez dzieci).
7) Służenie pomocą w propagowaniu zdrowego stylu życia. Stworzenie właściwych relacji pomiędzy ludźmi i naturą. Powiązanie wszystkich aktywności związanych z realizacją projektu z odpowiedzialnością dzieci za ich zdrowie i ich środowisko.

WIZYTY (MOBILNOŚCI)

Ze strony polskiego partnera zaplanowano cztery wyjazdy zagraniczne - dwa wyjazdy do Republiki Czeskiej oraz po jednym do Walii i Hiszpanii. W każdym wyjeździe weźmie udział 11 osób - ośmioro uczniów oraz trzech nauczycieli.

EWALUACJA
Dzieci będą miały możliwość dyskutowania i decydowania co do najlepszego sposobu ewaluacji każdego etapu projektu. Będą mogły stworzyć blog pod koniec każdego działania, gdzie będą omawiane plusy i minusy każdego z mini tematów. Nasi uczniowie będą odpowiedzialni za powstawanie produktów końcowych ( CD, czasopismo, album fotograficzny, zielnik, broszura itd.)



Wygenerowano w sekund: 0.01
179,523 Unikalnych wizyt